2020年11月3日
KawePale Palarnia Kawy | [object Object] , 2020-11-03T05:02:01.000Z

Kawa jest wspaniałym napojem, który może pomóc wyciągnąć maksymalne korzyści z codziennych ćwiczeń. Według wielu badań jest dużo lepsza od szpinaku (tak, Popeye, patrzymy na Ciebie!), a jej pozytywne działanie ma wpływ nie tylko na sam przebieg treningu, lecz również na to, jak nasz organizm będzie odczuwał jego skutki. Czy warto pić kawę przed wysiłkiem fizycznym? Jak może nam pomóc? Ile należy jej wypić, aby działała? Sprawdźmy!

Jeśli uprawiacie sport, aby pozbyć się nadmiarowych kilogramów – mamy dla Was świetne wieści! Z badań opublikowanych w International Journal of Sport Nutrition and Excercise Metabolism wynika, że kawa sprzyja redukcji masy ciała. Wypita ok. 60 minut przed treningiem zwiększa spalanie kalorii nawet o 15%! Wszystko to za sprawą zwiększonej termogenezy oraz wzmożonej intensywności lipolizy, czyli procesu rozkładu tłuszczu.

Za to naukowcy z Uniwersytetu w Illinois potwierdzili, że spożywanie kawy przy treningu zmniejsza intensywność odczuwanego bólu w trakcie, a kofeina zawarta w napoju zapobiega powstawaniu zakwasów.

Na pewno nie będzie dla Was zaskoczeniem, że kawa zwiększa wydolność organizmu i poprawia refleks oraz koncentrację. Badania przeprowadzone w Japonii potwierdziły też pozytywny wpływ na krążenie. Uczestnicy, którzy wypili filiżankę kawy przed treningiem mieli aż o 30% większy przepływ krwi w ciągu 75 minut po spożyciu niż ci, którzy jej nie wypili.

Jednak z kawą należy być również ostrożnym. Sam trening wpływa na podwyższone ciśnienie krwi, zatem jej picie nie jest zalecane dla osób, które na co dzień borykają się z problemem nadciśnienia. Kawa jest także odżywką i im więcej jej spożywamy, tym mniejsze efekty odczuje organizm. Zalecane spożycie waha się od jednej do trzech filiżanek dziennie.

Warto również dobrać ilość i czas od wypicia naparu przed wysiłkiem, w zależności od charakteru treningu, jaki planujemy. Kawa wypita godzinę przed wysiłkiem wytrzymałościowym może wspaniale wspomóc efekty ćwiczeń, trwających ponad 20 minut. Za to nie poleca się jej spożycia przed treningami siłowymi, ponieważ istnieje ryzyko nadwyrężenia serca.

Wpływ na organizm ma również rodzaj kawy, jaką pijemy. Warto rozważyć sięgnięcie po kawę w ziarnach, najlepiej ze sprawdzonego źródła i mielić dopiero przed zaparzeniem. Dlaczego? Tempo utleniania i utraty aromatów zwiększa się tuż po rozdrobnieniu, a napar traci swoje cenne właściwości.

Dobrym pomysłem wydaje się zamawianie kawy treningowej z małej palarni. Wśród naszych propozycji dla sportówców pojawia się Czarna Mamba (mieszanka) oraz Różowa Pantera (kawa jednorodna, 100% arabica, Brazylia Colibri). Czarna Mamba charakteryzuje się wysoką zawartością kofeiny, która idealnie zmotywuje i pobudzi organizm przed treningiem. Za to Różowa Pantera sprawdzi się jako napój potreningowy, który zniweluje efekt wzmożonego wysiłku, a dzięki obniżonej zawartości kofeiny – ostudzi organizm po pracy.

Jednym z najpopularniejszych kawowych mitów jest ten o wypłukiwaniu cennych makroelementów, takich jak magnez. I owszem, jednak jest to tylko pół prawdy. 2-3 filiżanki wypłukują w ciągu doby ok. 4 mg elektrolitu dostarczając przy tym co najmniej 14-21 kolejnych. Łatwo zatem obliczyć, że bilans jest dodatni, a moczopędne działanie “małej czarnej” jest bardzo demonizowane. A jeśli wciąż obawiacie się o pozostałe makroelementy, pamiętajcie o właściwym nawodnieniu organizmu, o które przy treningu warto i należy zadbać.

 A teraz… Do picia. Gotowi? Start!

otherPosts

KawePale Palarnia Kawy
03/04/2019
blog, Chinese blog

種植咖啡

咖啡是咖啡樹叢中的果實。起初,這種灌木只在非洲生長,然後蔓延到世界各地。咖啡的種植 – 發生在所謂的“咖啡帶”中,位於北迴歸線和北迴歸線之間的數十個國家。適度的恆溫,充足的陽光,肥沃的土壤和適量的咖啡種植園,所有這些都轉化為最終效果,即咖啡的味道和香氣。作物的高度非常重要,海拔高於種植園,咖啡獲得的果實越多,味道變得越來越樸實,平淡無奇。完美的阿拉比卡咖啡生長在海拔800-1200米以上。世界咖啡生產的領導者是巴西,由於有超過30萬個種植園,每年生產近250萬噸咖啡。它是世界產量的1/3。目前,越來越多的人關注負責任的農業,天然肥料和適當的工作條件。如果你真的想要它,也許你可以在家裡種一棵咖啡樹,但如果它們出現,你應該等待至少三到四年的水果。

readMore
KawePale Palarnia Kawy
03/03/2019
blog, Chinese blog

種植咖啡

咖啡是咖啡樹叢中的果實。起初,這種灌木只在非洲生長,然後蔓延到世界各地。咖啡的種植 – 發生在所謂的“咖啡帶”中,位於北迴歸線和北迴歸線之間的數十個國家。適度的恆溫,充足的陽光,肥沃的土壤和適量的咖啡種植園,所有這些都轉化為最終效果,即咖啡的味道和香氣。作物的高度非常重要,海拔高於種植園,咖啡獲得的果實越多,味道變得越來越樸實,平淡無奇。完美的阿拉比卡咖啡生長在海拔800-1200米以上。世界咖啡生產的領導者是巴西,由於有超過30萬個種植園,每年生產近250萬噸咖啡。它是世界產量的1/3。目前,越來越多的人關注負責任的農業,天然肥料和適當的工作條件。如果你真的想要它,也許你可以在家裡種一棵咖啡樹,但如果它們出現,你應該等待至少三到四年的水果。

readMore