KawePale w podrózy cz. 3 Abu Dhabi

8 декабря 2019 г.
KawePale Palarnia Kawy | [object Object] , 2019-12-08T17:37:29.000Z

Po niezwykle owocnych targach w Szanghaju i Dubaju przyszedł czas na naszą ostatnią podróż biznesową w 2019 r. Od 9. do 11. grudnia będziemy prezentować nasze najnowsze produkty na jednym z największych wydarzeń branżowych w regionie – SIAL Middle East 2019.

Kiedy w 2014 roku zakładaliśmy KawePale nikt tak naprawdę nie wiedział czym jest kawa specialty. Tylko „hipsterskie” zagłębia takie jak Londyn, Berlin czy Warszawa były nią zainteresowane. Produkt o takiej jakości nie może być produkowany masowo, więc oczywiście ma stosunkowo wysoką cenę. Ale to nie przestraszyło konsumentów – wręcz przeciwnie. Sporo z nich nie chciało już wracać do standardowych marek premium. Kawa rzemieślnicza szturmem podbiła rynek europejski i na tym nie poprzestała.

Znaleźliśmy swoją niszę w Warszawie oraz sąsiednich miastach, ale obaj wiedzieliśmy, że to dopiero początek. Potrzebowaliśmy kolejnego, jeszcze większego wyzwania, więc skorzystaliśmy z okazji, aby wystawiać się w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Stoisko KawePale w Dubaju

Liczby tylko utwierdziły nas w przekonaniu, że to dobre kierunki. W 2019 r. spożycie kawy w Chinach wzrosło o 20% – to 2 pkt procentowe powyżej światowej średniej (źródło: Chinabgao). Na pierwszy rzut oka nie wygląda to na dużą różnicę, ale biorąc pod uwagę wielkość chińskiego rynku, jest ona ogromna. Niemniej imponujące są wyniki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – według Gulf News sprzedaż w tamtejszych kawiarniach wzrosła w ubiegłym roku o 70%.

Dzbanek do kawy Dallah jest jednym z symboli ZEA i zawsze byliśmy świadomi jak ogromny wpływ na kulturę picia kawy miały kraje arabskie. Tym bardziej fascynujące było przekonanie się na własne oczy jak zmienia się sposób, w jaki ludzie piją kawę podczas naszej podróży do Dubaju. Można tam kupić cold brew w butelce lub z kija, dokładnie tak jak piwo. W gorącym klimacie to fantastyczne rozwiązanie. Ponieważ jest to nasza druga wizyta w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jesteśmy pewni, że również nasze butelkowane cold brew wpisze się w ten trend.

Co ciekawe, największe międzynarodowe marki, takie jak Starbucks czy Costa Coffee, wydają się tracić szansę wynikającą z boomu na kawę specialty. W przeciwieństwie do nas, nie są one w stanie produkować małych partii i dostosowywać się do różnych gustów na całym świecie. Co więcej, sprzedawcy kawy chcą czegoś, czego jeszcze nie znają. Daje nam to przewagę konkurencyjną, o której mogliśmy tylko marzyć jeszcze kilka lat temu, kiedy zaczynaliśmy.

W zeszłorocznej edycji targów SIAL Middle East wzięło udział 28 324 uczestników targów i 1089 wystawców z całego świata, a liczba ta będzie w tym roku jeszcze większa. Wszyscy uczestnicy będą mieli okazję spróbować naszych kaw na stoisku P077 w Narodowym Centrum Wystawowym w Abu Dhabi od 9. do 11. grudnia.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

otherPosts

KawePale Palarnia Kawy
03/04/2019
blog, Russion blog

кофе

Кофе – это плод куста кофейного дерева. Сначала этот кустарник рос только в Африке, но затем он распространился по всему миру. Выращивание кофе – происходит в так называемом «кофейном поясе», в нескольких десятках стран, лежащих между тропиком Рака и тропиком Козерога. Умеренная постоянная температура, достаточное количество солнечного света, плодородная почва и нужное количество кофейных плантаций […]

readMore
KawePale Palarnia Kawy
03/03/2019
blog, Russion blog

Выращивание кофе

Кофе – это плод куста кофейного дерева. Сначала этот кустарник рос только в Африке, но затем он распространился по всему миру. Выращивание кофе – происходит в так называемом «кофейном поясе», в нескольких десятках стран, лежащих между тропиком Рака и тропиком Козерога. Умеренная постоянная температура, достаточное количество солнечного света, плодородная почва и нужное количество кофейных плантаций […]

readMore