9 lutego 2021

Każdy z nas z pewnością kiedyś myślał o własnym biznesie. Najlepszy to ten, związany z hobby i upodobaniami. Dla pasjonatów dobrej filiżanki o poranku, prowadzenie kawiarni może przynieść satysfakcję, ale i wymierne zyski. Ważne jest dobre przeszkolenie zespołu, lokalizacja, wystrój i oczywiście jakość kawy.

O czym trzeba pamiętać otwierając kawiarnię?

JAKOŚĆ SPECIALITY

Palarnia kawy dostarczy najlepszej jakości ziarna, co przekłada się na unikalne walory smakowo–zapachowe. Wielu z nas inwestuje w profesjonalne ekspresy, dzięki czemu można raczyć się w dowolnym momencie poprawnie zaparzoną kawą. Jednak sam ekspres nie sprawi, że kawa będzie wyjątkowa – szczególnie jeśli zaopatrzymy się w tę, z popularnych dyskontów.

Dobra palarnia kawy zaoferuje nam najlepsze ziarna, które są świeżo palone. W KawePale dostępna jest kawa speciality, czyli produkt z najwyższej półki, gwarantujący finezję smaku. Kawy speciality powstają ze starannie wyselekcjonowanych ziaren i upraw. Uzyskują one co najmniej 80 punktów na 100 w skali Q Gradera. To doskonały wybór, gdy chcemy przyciągnąć klientów jakością, a jednocześnie kluczowy punkt na liście przybliżającej sukces w branży.

O CZYM JESZCZE WARTO PAMIĘTAĆ?
– LOKALIZACJA I BUDOWANIE MARKI

Kawa stała się czymś niezwykle popularnym, wręcz lifestylowym. Niektórzy sięgają po nią wielokrotnie w ciągu dnia i to już od samego rana. Do dobrej kawiarni każdego dnia ustawiają się kolejki klientów. Warto wykorzystać ten fakt i otworzyć własną kawiarnię. Należy wybrać i wynająć odpowiedni lokal – jego położenie będzie pełniło ważną rolę. Niektórzy decydują się również na przejęcie gotowej kawiarni, działającej już wcześniej na rynku.

Budowanie marki nie jest łatwym zadaniem, ale przy pomocy odpowiednich specjalistów wszystko jest w zasięgu ręki. Opracować trzeba strategię marketingową i sposób docierania do potencjalnych klientów. Tożsamość marki powinna zostać sprecyzowana już na samym początku, podobnie zresztą jak oferta. Na uwadze zawsze powinno się mieć potrzeby klientów, ich oczekiwania i preferencje. Dopiero potem można przejść do zastanawiania się nad wystrojem i klimatem, jaki ma panować we wnętrzu kawiarni. Ma to ogromny wpływ na postrzeganie obiektu przez potencjalnych klientów. Podczas aranżowania wnętrza i wyposażania lokalu, trzeba zadbać o komfort, pozytywne skojarzenia i bodźce – wszystko po to, aby nie skończyło się na jednej wizycie.

CO JESZCZE MA ZNACZENIE PRZY OTWIERANIU KAWIARNI?
– PERSONEL

Mając już przemyślane kwestie związane z formalnościami, wystrojem i wyposażeniem, trzeba zadbać o rekrutację pracowników. Bez nich nawet najlepsza kawiarnia nie będzie miała prawa bytu. Każdą firmę tworzą ludzie i to oni będą stać za sukcesem projektu. Dobór odpowiednich pracowników to klucz do sukcesu, szczególnie w przypadku obsługi klienta. Nie wystarczy zakup ekspresu do kawy – w kawiarni liczy się także odpowiednie przeszkolenie baristyczne, wiedza, pasja, którą szybko i skutecznie zarazimy pierwszych klientów. Zatem do dzieła!

Share on facebook
Udostępnij
Share on twitter
Tweetuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kawy idealne na upalne dni – jak je przygotować?
Gdy na dworze jest upał, zapomnijmy o gorących kawach i postawmy na ich warianty podawane na zimno. Jak przygotować kawę, która nie tylko wprawi Cię w dobry nastrój, ale też…
Czytaj dalej
Geisha w KawePale
Kawa najwyższych (micro)lotów Wrodzone w nas jest pragnienie, że chcemy najwięcej i jak najlepiej. Cieszymy się życiem i korzystamy z najlepszych dobrodziejstw natury. Nie inaczej jest z kawą. Po wielu…
Czytaj dalej
Czym jest Geisha?
Czarne złoto – tak historycznie zwykło się mówić o tej kawie. Choć przez stulecia była napojem iście luksusowym, dziś takie określenie używane jest nieco na wyrost, gdyż kawa ta stała…
Czytaj dalej
Farma Esmeralda – wysoka jakość i renoma
Hacienda La Esmeralda to w świecie kawowym niezwykle popularna rodzinna firma z tradycjami. Zajmuje się produkcją kawy speciality na wyżynach Boquete, w południowo-zachodnich górach Panamy. Marka ta jest ceniona przez…
Czytaj dalej