Dobra kawa nie jest już wystarczająco dobra. Boom na rynku kawy specialty był wyraźnie widoczny podczas targów SIAL Middle East 2019 – jednym z największych i najważniejszych wydarzeń branży spożywczej w regionie. Obecna sytuacja jest szczególnie obiecująca dla mniejszych, rzemieślniczych palarni, takich jak KawePale.
10. edycja targów SIAL Middle East odbyła się w Narodowym Centrum Wystawienniczym w Abu Dhabi w dniach 9-11 grudnia i gościła 23 000 ekspertów branżowych oraz 1143 wystawców z ponad 50 krajów. Organizatorzy szacują, że podczas wydarzenia zawarto transakcje handlowe o łącznej wartość 7,2 mld AED (1,96 mld USD). Była to dla nas doskonała okazja do zaprezentowania naszych produktów oraz nawiązania współpracy z lokalnymi dystrybutorami.

Kiedy zaczynaliśmy w 2014 roku, koncentrowaliśmy się głównie na rynku polskim i środkowoeuropejskim. Żeby rozwijać naszą działalność, musimy jednak ciągle się uczyć i szukać inspiracji. Zawsze ciekawiła nas wielowiekowa kultura parzenia kawy na Bliskim Wschodzie, więc kiedy zauważyliśmy jak szybko ten rynek się rozwija i ewoluuje, postanowiliśmy tam pojechać i go odkryć. To był nasz drugi raz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich w ciągu roku i utwierdziliśmy się w przekonaniu, że jest to dobry kierunek eksportu dla naszych produktów.
Liczby stojące za rynkiem ZEA są bardzo obiecujące – według Gulf News sprzedaż w lokalnych kawiarniach wzrosła o 70% w porównaniu z 2018 rokiem. Ważny jest również sposób, w jaki ludzie piją kawę. Ze względu na gorący klimat, cold brew stały się codziennym napojem, podczas gdy w Europie jest to głównie produkt sezonowy.
Bardzo się cieszymy, że kawa specialty (nie tylko w jej standardowej formie) zyskuje światowe uznanie. Podczas SIAL Middle East 2019 poznaliśmy wielu lokalnych ekspertów i świadomość rzemieślniczego podejścia do palenia kawy jest wśród nich naprawdę wysoka. Mieliśmy również przyjemność poznać członków Stowarzyszenia Kawy Specialty w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz sędziów mistrzostw ZEA w latte art i cezve/ibrik, które mogliśmy oglądać podczas targów. Ich zaangażowanie stwarza jeszcze więcej możliwości dla mniejszych, kraftowych producentów takich jak KawePale.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
