KawePale w podrózy cz. 3 Abu Dhabi

December 8, 2019
KawePale Palarnia Kawy | [object Object] , 2019-12-08T17:37:29.000Z

Po niezwykle owocnych targach w Szanghaju i Dubaju przyszedł czas na naszą ostatnią podróż biznesową w 2019 r. Od 9. do 11. grudnia będziemy prezentować nasze najnowsze produkty na jednym z największych wydarzeń branżowych w regionie – SIAL Middle East 2019.

Kiedy w 2014 roku zakładaliśmy KawePale nikt tak naprawdę nie wiedział czym jest kawa specialty. Tylko „hipsterskie” zagłębia takie jak Londyn, Berlin czy Warszawa były nią zainteresowane. Produkt o takiej jakości nie może być produkowany masowo, więc oczywiście ma stosunkowo wysoką cenę. Ale to nie przestraszyło konsumentów – wręcz przeciwnie. Sporo z nich nie chciało już wracać do standardowych marek premium. Kawa rzemieślnicza szturmem podbiła rynek europejski i na tym nie poprzestała.

Znaleźliśmy swoją niszę w Warszawie oraz sąsiednich miastach, ale obaj wiedzieliśmy, że to dopiero początek. Potrzebowaliśmy kolejnego, jeszcze większego wyzwania, więc skorzystaliśmy z okazji, aby wystawiać się w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Stoisko KawePale w Dubaju

Liczby tylko utwierdziły nas w przekonaniu, że to dobre kierunki. W 2019 r. spożycie kawy w Chinach wzrosło o 20% – to 2 pkt procentowe powyżej światowej średniej (źródło: Chinabgao). Na pierwszy rzut oka nie wygląda to na dużą różnicę, ale biorąc pod uwagę wielkość chińskiego rynku, jest ona ogromna. Niemniej imponujące są wyniki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – według Gulf News sprzedaż w tamtejszych kawiarniach wzrosła w ubiegłym roku o 70%.

Dzbanek do kawy Dallah jest jednym z symboli ZEA i zawsze byliśmy świadomi jak ogromny wpływ na kulturę picia kawy miały kraje arabskie. Tym bardziej fascynujące było przekonanie się na własne oczy jak zmienia się sposób, w jaki ludzie piją kawę podczas naszej podróży do Dubaju. Można tam kupić cold brew w butelce lub z kija, dokładnie tak jak piwo. W gorącym klimacie to fantastyczne rozwiązanie. Ponieważ jest to nasza druga wizyta w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, jesteśmy pewni, że również nasze butelkowane cold brew wpisze się w ten trend.

Co ciekawe, największe międzynarodowe marki, takie jak Starbucks czy Costa Coffee, wydają się tracić szansę wynikającą z boomu na kawę specialty. W przeciwieństwie do nas, nie są one w stanie produkować małych partii i dostosowywać się do różnych gustów na całym świecie. Co więcej, sprzedawcy kawy chcą czegoś, czego jeszcze nie znają. Daje nam to przewagę konkurencyjną, o której mogliśmy tylko marzyć jeszcze kilka lat temu, kiedy zaczynaliśmy.

W zeszłorocznej edycji targów SIAL Middle East wzięło udział 28 324 uczestników targów i 1089 wystawców z całego świata, a liczba ta będzie w tym roku jeszcze większa. Wszyscy uczestnicy będą mieli okazję spróbować naszych kaw na stoisku P077 w Narodowym Centrum Wystawowym w Abu Dhabi od 9. do 11. grudnia.

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

otherPosts

KawePale Palarnia Kawy
05/25/2020
blog, Coffee, English Blog

Arabica vs Robusta coffee

What counts the most for true coffee gourmets is a distinctive, deep taste and aroma. We can distinguish Arabica and Robusta among the most popular types of coffee. However, each coffee is different in terms of taste, fragrance or caffeine content. What are the most important differences between Arabica and Robusta? Arabica Arabica coffee, or […]

readMore
KawePale Palarnia Kawy
05/11/2020
blog, Coffee, English Blog

Is coffee healthy?

Sooner or later, every coffee lover will confront the statement that consuming coffee in large quantities is harmful. What’s the truth? Is coffee healthy or not? Benefits of drinking coffee A huge amount of myths have arisen about whether coffee is healthy or not. So let’s get to know the advantages of drinking coffee. Which […]

readMore
KawePale Palarnia Kawy
01/02/2020
blog, English Blog

Specialty coffee boom in China and UAE as seen by craft producers from Europe

When it comes to coffee culture, one would think that China and the United Arab Emirates have nothing in common. Recent hype among Chinese upper-middle class doesn’t compare to a centuries-long tradition of brewing coffee in the Arab world. However, in both countries, demand for the highest quality coffee grows rapidly and big brands will […]

readMore
KawePale Palarnia Kawy
12/14/2019
blog, English Blog

Specialty coffee at SIAL Middle East 2019 expo. Event highlights by roastery KawePale

Good coffee is not good enough anymore. The recent boom on the specialty coffee market was clearly visible at SIAL Middle East 2019 – one of the biggest and most important food industry events in the region. The current situation on the market is especially promising for smaller, craft roasteries, such as KawePale, who shared […]

readMore